۱۳۸۸ اردیبهشت ۳, پنجشنبه

استاندارد ایزو OHSAS 18001:2007- سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی

   امروزه سازمانها دریافته اند که در انجام کلیه امور همواره پیشگیری از طریق اجرای یک سیستم مدون و کارآمد بسیار مناسب تر از روشهای اصلاح بعد از برخورد با شرایط غیر ایمن و پس از وقوع حادثه است. بنابراین روز به روز نیاز به ایجاد یک سیستم مدیریت ایمنی در سازمانها بیشتر احساس گردید.اولین گامی که در این زمینه، یعنی تدوین یک سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی برداشته شد تدوین استاندارد BS 8800:1996 توسط موسسه استاندارد انگلیس بود با ارائه این استاندارد نیاز به یک استاندارد بین المللی در این زمینه بیشتر احساس گردید و چند موسسه استاندارد ملی از جمله موسسه استاندارد ایرلند، آفریقای جنوبی، انگلیس، مالزی و چند شرکت معتبر بین المللی ثبت و صدور گواهینامه در اقدامی مشترک نسبت به تهیه و تدوین استاندارد OHSAS 18001:1999 و راهنمای آن OHSAS 18002:1999 اقدام نمودند.

OH18000

   سری (OHSAS 18000 (Occupational Health and Safety در پاسخ به نیاز مبرم مشتریانی تدوین شده است که خواستار استقرار یک سیستم استاندارد و مشخص بهداشت و ایمنی شغلی بودند که بتوان آنرا ارزیابی کرد و همچنین گواهینامه مربوط را اخذ نمود.

     این سری از مشخصات سیستم بهداشت و ایمنی شغلی OHSAS الزاماتی را در رابطه با سیستم مدیریت با موضوعات بهداشت و ایمنی شغلی ارائه می نماید تا یک سازمان بتواند با به کارگیری آنها خطرات ناشی از فعالیتها را کنترل نماید و همچنین عملکرد خود را بهبود بخشد.این استاندارد نه تنها معیارهای عملکرد خاصی برای بهداشت و ایمنی شغلی بیان نمی کند بلکه هیچگونه جزئیات دقیقی برای طراحی چنین سیستمی نیز ارائه نمی نماید.

18000

    این مجموعه OHSAS برای هر سازمانی که مایل به اعمال موارد زیر باشد کاربرد دارد:

    تمام الزامات این مجموعه به منظور  لحاظ شدن در هر سیستم مدیریت بهداشت و ایمنی شغلی در نظر گرفته شده است و گستره کاربرد آن به عواملی مانند خط مشی O H&S سازمان، ماهیت فعالیتها و خطرات و پیچیدگی عملیات سازمان بستگی خواهد داشت.

  OHSAS فقط در مورد بهداشت و ایمنی شغلی کاربرد دارد و بهداشت و ایمنی خدمات و محصول را شامل نمی گردد. 

 office4_64 درباره شرکت مهندسین مشاور مدیریت بهسان

iphone icon_64 Mobile: 0935 373 2000

امیر دهقان – مسئول قرار دادها و مشاور سیستمهای مدیریت

notepad64 فرم تماس با ما

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Delicious :: Digg :: Stumbleupon :: Furl :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست: