۱۳۸۸ اردیبهشت ۳, پنجشنبه

استاندارد ایزو 17025-آزمایشگاههای پزشکی-الزامات خاص برای کیفیت و احراز صلاحیت ISO/IEC 17025

17025-1 (Small)

  در این استاندارد الزامات عمومی برای احراز صلاحیت جهت انجام آزمون و یا کالیبراسیون و نیز نمونه برداری تعیین میشود. این استاندارد دربرگیرنده انواع آزمون و کالیبراسیونی است که با استفاده از روشهای استاندارد، روشهای استاندارد نشده و روشهای ابداع شده در خود آزمایشگاه انجام میگیرد. 

  این استاندارد در مورد کلیه سازمانهای انجام دهنده آزمون و یا  کالیبراسیون کاربرد دارد و مثلا شامل آزمایشگاههای شخص اول،17025-2 شخص دوم و شخص ثالث و نیز آزمایشگاههایی است که آزمون و یا کالیبراسیون در آنها بخشی از بازرسی و گواهی کردن محصول را تشکیل میدهد.

   این استاندارد در مورد کلیه آزمایشگاهها صرف نظر از تعداد کارکنان یا گستره حوزه فعالیتهای آزمون و یا کالیبراسیون کاربرد دارد.هرگاه آزمایشگاهی یک یا چند فعالیت مذکور در این استاندارد، از قبیل نمونه برداری و طراحی و ابداع روشهای جدید را انجام نمی دهد، الزامات مذکور در بندهای مربوط به این فعالیتها اعمال نمی شود.

colba-64x64 درباره شرکت مشاوره سیستمهای مدیریت بهسان

iphone icon_64 Mobile: 0935 373 2000

امیر دهقان – مسئول قراردادها و مشاور سیستمهای مدیریت

notepad64 فرم تماس با ما

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Delicious :: Digg :: Stumbleupon :: Furl :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست: